• Datum: 1 maj kl 10.00
  • Höjder: 20 cm – 110 cm, jämna 10-tal. 20 cm – 50 cm endast räcke, från 60 cm oxrar.
  • Kostnad: 200 kr per start för icke medlem. 150 kr per start för medlem. 200 kr tillkommer vid hyra av lektionshäst, för dig som ridit i specialgrupp hopp ht 2023 och vt 2024.
  • Plats: Olunda Ridskola, adress Olunda 450 Knivsta
Välkomna till en härlig familjedag på Olunda – Hästens dag 12/5 2024!

Välkomna till årets roligaste dag – Hästens dag på Olunda! En härlig familjedag där alla är välkomna! Året program bjuder på:

• Blåbär- och Lingonhoppning – En träningstävling för knattar och juniorer
  • Show:
  • Höjdhoppning med härst
  • Frihetsdressyr
  • Korande av årets ponny
  • Formel 1 till häst
  • Kamratstödjarna utmanar hästlekis/knattebarnen
  • Barnridning
  • Ungdomssektionens nummer
  • Islandshästar
  • Hundhoppning i ridhuset
  • Ansiktsmålning

På plats finns caféförsäljning med godis, grillad hamburgare, kokt korv med bröd, fiskdamm, loppis och lotteriförsäljning med fina priser!

Entréavgift är 60 kr/bil i parkeringsavgift.

Varmt välkomna!

Vi har startat en nybörjargrupp VT24 och har platser kvar. Terminen startar onsdag 3/1, det går bra att efteranmäla sig. Vårterminen består av 23 tillfällen.

• Onsdag 18:30-19:30, 8-10 år

Detta är vår hästlekis/knattegrupper, läs gärna mer om våra lika nivåer här.

Vi på Olunda är en liten och familjär ridskola som värnar om vår värdegrund för att alla ska känna sig trygga och delaktiga! Vi sätter alltid säkerheten först, vi har utbildade ridlärare, snälla hästar och en aktiv styrelse och ungdomssektion.

Vi kommer inom kort lägga ut en lista på några ströplatser som är lediga.

Vi ser fram emot att se dig hos oss! 🖤🤍🖤