Ryttarmeddelande P&J 1/5

Välkommen till Olunda ryttarförenings Pay and Jump 1/5.

Startlista kommer att finnas längre ner på sidan from 29/4 . Om det kommer in strykningar kommer startlistan att påverkas, uppdateringar sker fram tom 07.00 onsdag. Start 10.00

Startanmälan görs till swish nr: 1236150411 Olunda Ryttarförening och ska göras senast tisdag kl. 15.00. Märk P&J och ryttarens namn

200:- för icke medlemmar och 150:- medlemmar.

Ridskole ekipage 150:- plus hästhyra 200:-

Allmänt
Vi önskar att samtliga ryttare kontrollerar sin hästs temp inför Pay and Jumpen för att säkerställa att ingen smitta införs på anläggningen

Vägbeskrivning:
Adress Olunda 450.

Från E4:an: ta av vid avfart Knivsta. Åk mot Knivsta och ta höger mot Lagga i rondellen strax efter Cirkle K. Fälj vägen några kilometer till T-korsning. Ta höger och kör ca en kilometer, sväng höger vid gul skylt Olunda och ridskola. Följ pilar till parkeringen.

Från Rimbo: Kör väg 77 mot Knivsta. Sväng Höger mot Östuna Kyrka. Sväng vänster vid T-kors vid Östuna Kyrka mot Uppsala. Kör ca 2-3 km och sväng vänster vid gul skylt Olunda Ridskola. Följ pilar till parkeringen.

Parkering:

Parkering hästtransporter sker mitt emot stora ridbanan (följ skyltning) Bilparkeringen publik är till höger vid stora ridhuset men lämna plats för tävlingsekipage som ska rida fram i ridhuset.

Fika och korvförsäljning

Vi kommer att ha försäljning av kaffe/the, fikabröd, godis och korvförsäljning på kortsidan av ladan som ligger mitt emot stora ridbanan (tävlingsplatsen)

Ryttare

Det är obligatoriskt med hjälm och skor/stövlar enligt TR.

Om du är tom 18 år måste du ha säkerhetsväst. Vi rekommenderar långärmad tröja och inga luvor på jacka eller tröja.

Är du under 18 år ska du ha målsman med dig.

I övrigt ska TR bestämmelserna följas.

Första start är 10.00 banan öppen from 09.00.

Sekretariatet öppnar 09.00. Här visar du upp hästens vaccinationsintyg.

Vi önskar att du startanmäler i förväg till Swish nr 1236150411, Olunda Ryttarförening senast tisdag före 15.00. Märk med P&J och ryttarens namn.

I sekretariatet kan du kan köpa din prisrosett, pris 50:-

Sekretariatet finns på kortsidan av ladan som ligger mitt emot stora ridbanan (tävlingsplatsen).

Framridning sker i ridhuset, sandbana 20×40 meter, (max 7 ekipage åt gången). Här gäller högerregeln.

Framhoppning sker på sandbana 20×40 meter (max 5 ekipage åt gången) hoppning endast i höger varv.  Du som skrittar gör det ute på spåret.

Pay and Jump sker på sandbana 22 x 70 meter.

Följ skyltningar.

Tänk på att planera din framridning då det är avstånd mellan banorna. Räkna med att det tar ca 7 minuter att skritta från ridhuset upp till framhoppningen och ca 4 minuter att skritta ner till tävlingsbanan (via hage)

När du hoppat klart kan du skritta vid parkeringen och bort på vägen, det går inte att rida tillbaka samma väg upp till hoppbanan mellan klasserna.

Kontakt olundaryttargard@hotmail.se

Startlistan kan ändras och uppdateras senast 07.00 1 maj.

Observera att vara ute i god tid om det dyker upp sena strykningar

Uppdaterad 30/4 kl. 22.20

Observera att startlistan består av två sidor

Startlista 1 maj